Bu hafta çocuk sinema atölyesi içinde 8 katılımcıyla birlikte ODTÜ Sinema Topluluğu’nun eskilerinden öğrendiğim bir oyunu oynayarak derse başladık. Kapalı bir kutunun içine iki elin ayrı ayrı gireceği delikleri önceden açtım. Arka tarafından ışık girmesi için bir bölümünü kestim. Arka kısmına cep telefonu koymak için bir yer oluşturdum. Daha sonra cep telefonunun kamerasından görüntünün canlı olarak bilgisayara verilmesini sağladım. Katılımcılara bir boncuk ve ip verdim ve ellerini kutunun içine sokarak ekrandan bakarak boncuğu ipe geçirmelerini istedim. Görüntü tersten olduğu için bakarak gerçekleştirmeleri algıyla ilgili problemler yüzünden çok zor oldu.
Senaryoya başlangıç
Daha sonra senaryo ile ilgili derse başladık. Genel olarak filmin nasıl çekildiği ve hangi süreçlerden geçtiğinden bahsettim. Sonra ilk gerekli olan şeyin iyi bir fikir olduğunu söyledim. Sonra sırasıyla kendimiz örnek olsun diye basit bir fikir bulduk. Sonra bunu genişleterek sinopsis, tretman, senaryo, çekim senaryosu ve storyboarddan bölümler yazdık. İki farklı senaryo formatı örneğinden bahsettik. Senaryomuz, katılımcılarımızın ikisinin piyano dersi aldığı yerin yakın zamanda ekonomik sorunlar yüzünden kapanacağını öğrenmeleri ile başlıyor. Daha sonra gerekli parayı bulmak için İstiklal Caddesi’nde müzik yapmaya başlıyorlar. Onlar müziklerini yaparken yanlarından geçen bir prodüktör onları keşfediyor ve ilk albümlerini çıkartıyorlar. Kazandıkları para ile de piyano dersi aldıkları yeri kurtarıyorlar.
Bu senaryonun bazı bölümlerini formata uygun olarak yazdıktan sonra katılımcılar kendilerinden gelen teklifle senaryo ekiplerine ayrıldılar. Farklı ekiplere sadece dernekte geçen ve sadece dernektekilerin olduğu beraber çekebileceğimiz bir senaryoyla ilgili fikirler bulmasını istedim. Sonra bazı gruplar bölündü ve tekli, ikili halde yazmaya başladılar. Yazamayanlar için ilk üç sahneden oluşan bir bölümü ben yazdım ve buradan devam etmelerini istedim. Süremiz yetmediği için gruplar çalışmalarını tamamlayamadı ve haftaya devam etmek üzere ayrıldık.